Notícia CONFAVC.- Des de la CONFAVC celebrem que el Ple de l’Ajuntament de Barcelona hagi donat llum verda el passat divendres 25 de gener el projecte de la unió del Trambaix i Trambesòs per l’Avinguda Diagonal i en superfície, tot i que també som conscients de la forma poc encara concreta que s’ha fet aquest vist-i-plau-sense data d’inici de les obres. Una demanda veïnal que ve de més de 15 anys enrera.

La pressió del moviment veïnal de les 9 ciutats connectades pel tramvia ha estat clau per a que el consistori barceloní acabés desencallant una situació anòmala: la inconnexió dels dos ramals del tramvia que es van planificar des de l’inici com una única infrastructura.
Cal recordar que fa un any un miler de veïns i veïnes de Barcelona, Badalona, Sant Adrià, Cornellà de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Just Desvern, Esplugues, Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat van sortir a manifestar-se el 20 de gener de 2018 junt a la resta d’entitats de la Plataforma Unim els Tramvies, en dues marxes per la Diagonal.
Per fi el Ple de Barcelona aprova la unió dels dos tramvies i se superen molts dels debats del darrer any, sovint supeditats a qüestionar la hegemonia del vehicle privat a la ciutat. Ara pertoca a l’Autoritat del Transport Metropolità posar en marxa els estudis pertinents.
Cal emfatitzar  que la qüestió de la unió dels tramvies va més enllà dels 3 km pendents de construir, ja que és una infrastructura que només un cop connectada en la seva totalitat pren sentit, esdevenint un mitjà de connexió de barris, centres d’estudis i de feina per centenars de milers de veïns i veïnes.
El tramvia unit permet millorar el transport públic en aquells aspectes defensats pel moviment veïnal: transport públic sostenible -reduint emissions contaminants-, accessible per tothom, eficient i que potencia la intermodalitat, reduirà la necessitat d’entrada de cotxes a la ciutat, i es planteja una revisió de la concessió per millorar la gestió en benefici públic.