Notícia CONFAVC.- Explicar, a tres mesos de la finalització del desplegament a la Zona Nord de Barcelona (Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona), quins són els seus resultats; narrar les experiències amb el veïnat en el porta a porta dels Picaportes i mostrar la visió de l’administració amb el projecte veïnal al districte de Nou Barris. Aquests i altres temes són els que s’han tractat aquests dies a la trobada entre el projecte A-porta de la Fundació CONFAVC, l’associació francesa Voisin Malin (VM), l’empresa social sense ànim de la qual s’ha inspirat el projecte veïnal, i la cooperativa IesMed.

Durant la visita dijous al matí al Casal del barri Torre Baró, els membres de Voisin Malin van estar acompanyats per l’equip tècnic d’A-porta Zona Nord; la Consellera portaveu de Barcelona en Comú al Districte de Nou Barris, Carolina Recio; altres associacions de veïns i veïnes i l’equip de Picaportes, és a dir, les persones que fan acompanyament porta a porta.

A més, la fundadora de Voisin Malin, Anne Chapry, ha valorat molt positivament l’evolució del projecte a la Zona Nord de Barcelona, desplegat des de fa dos anys, i com ha servit a l’administració pública – el Districte de Nou Barris- per a afinar serveis sobre la pobresa energètica mitjançant la creació del Punt d’Assessorament Energètic, a partir de la informació que porta a porta anaven recopil.lant l’equip de Picaportes.

Sobre les accions i els resultats obtinguts fins ara a la zona després del seu inici el novembre de 2016 a Ciutat Meridiana, Celso Pérez, tècnic de la CONFAVC i coordinador d’A-porta a la Zona Nord, va avançar que l’equip dels Picaportes, 11 persones a la zona, ha resultat ser un dels més estables. Altres dades aportades pel coordinador del projecte mostren:

– Que la mitjana de visita dels Picaportes és d’entre 8 i 10 vegades.
– Les previsions són que, al final de la fase 3, s’hagi superat en molt el promig del 48% dels habitatges visitats de la fase 2.
– S’ha arribat a 498 entrevistes realitzades pels Picaportes.
– Els minuts d’entrevista han anat passant dels 43’ d’entrevista durant la prova pilot de 2017 als 52 minuts de la fase 3 actual.