Notícies CONFAVC.- El projecte socio-educatiu de la CONFAVC, Aula Actual, estrena web amb la finalitat de visibilitzar ja des de la homepage, la filosofia d’aquest projecte nascut el 2007 a la Federació d’Associacions Veïnals del Baix Llobregat (FAVBaix): convertir-se en una “escola de vida que comença als barris” i que dota de recursos als veïns i a les veïnes en totes les etapes vitals de les seves vides: des de la infantesa fins la vellesa, per a millorar la seva qualitat de vida, amb el propòsit de contrarestar les desigualtats socials.

La nova web presenta tres novetats rellevants:
1) Projectes per a cada públic diana: Visibilitza ràpidament quins són els programes que impulsem per a cada franja d’edat. Per exemple, en el cas dels i les Joves, parlem dels projecte dels “Joves Talents” o de “Reforç educatiu”, entre d’altres. I en el cas dels adults majors, del projecte d’entrenament mental o de “Barris plens de Memòria”.
2) Recursos i materials didàctics per a consultar o fer servir: Des de la nostra pàgina web, tant les persones voluntàries que treballen en els projectes com el públic en general, pot descarregar-se i consultar els materials d’acompanyament dels nostres projectes que fem servir, ja siguin manuals d’exercicis de memòria, xerrades audiovisuals sobre com millorar la salut amb la gent gran, materials entorn l’educació, tècniques d’aprenentatge, etc.
3) Què podem fer nosaltres? Com a novetat s’incorpora un apartat apel·lant a tothom a poder formar d’aquest equip – a través de voluntariat- o a la responsabilitat social corporativa, en forma de donacions.

El poder transformador de la comunitat
El projecte Aula Actual, tal com també s’explica a la nova web, neix el 2007 a la FAVBaix amb el convenciment del poder transformador de la comunitat: “quan les persones treballen juntes, poden convertir-se en agents de canvi i crear millors oportunitats equitatives per als nens i nenes, joves i persones grans”, destaca la coordinador i fundadora del projecte, Aurora Gómez. Per això, l’Aurora destaca que des del seu inici d’Aula Actual creu que la col·laboració i el treball comunitari impulsat localment des del barri, pot ser transformador i contrarestar les dificultats nascudes de les desigualtats socials.