Comunicat AV Creu Alta- Tot i que aquest any sigui una mica confós tot plegat, arribades aquestes dates sortim del període anual d’estiueig, o sigui, de les vacances. El dilluns dia 31 d’agost hem tingut la primera reunió de Junta i ens hem tornat a posar en marxa a partir d’ara, com sempre. Això seria evident si parléssim d’un estiu normal, però no ho és, com tampoc ho serà la continuació del mateix.

A partir de la data esmentada, a l’Associació hem reprès les tasques habituals: reunions, projectes, organitzacions i, en definitiva, l’inici del nou curs 2020-2021 en tots els sentits. Sí, però una cosa ha canviat, i està per veure fins a quan. Com ja deveu saber, el nostre local social del carrer Major és molt petit, comparat amb qualsevol altre i encara més si el calculem des de la mesura que les nostres activitats socials – els nostres serveis públics – requeriria mínimament. Fa, en total, 11 metres quadrats; si a això li restem mobiliari, lloc de treball i espais de mobilitat natural, ens queda rajola i mitja mal comptada.

D’altra banda, la situació sanitària actual requereix que les persones mantinguem entre nosaltres unes distàncies físiques – no pas “socials”, que això vol dir una altra cosa – prudencials, a l’igual que sobre els aforaments dels espais d’accés públic en general. Això significa que, vistes aquestes circumstàncies, el nostre local social NO reuneix les condicions necessàries per complir amb la normativa actual. No hi podem rebre visites i gairebé no hi podem ser presencialment per a res: la tercera persona que arriba s’ha de quedar ja a la porta si mesurem les esmentades distàncies.

Per tant, per posar-nos en contacte amb qualsevol persona que vulgui venir a veure’ns, per la causa que sigui, caldrà que ens ho digui abans trucant al nostre telèfon 616012591 o enviant un correu electrònic a lacreualtaav@gmail.com: US DONAREM CITA PRÈVIA. Fins a aquesta situació hem arribat, i no només perquè les qüestions de seguretat ens hi hagin portat, sinó perquè, com ja anem reclamant des de sempre, l’espai que tenim cedit és immensament petit.

Tornem a estar reivindicant el tema davant del nostre Ajuntament per a què se’ns proporcioni alguna solució efectiva i immediata a aquest problema; de moment només hem rebut propostes provisionals que ja podrien servir per alguna cosa, però que haurien d’estar en marxa des de fa dies, segons ens van prometre dues Regidores de l’actual Consistori. Havíem de comptar amb un espai concret des de l’esmentat 31 d’agost, però no han complert la seva paraula i no en disposarem fins a més enllà del proper dia 14 de setembre, si tot va millor de com ens han contradit en arribar a la data promesa. Mentre altres entitats d’interès social com la nostra disposen, des de sempre, d’espai suficient per a la seva tasca, l’Associació de Veïns de la Creu Alta no en té, i l’Ajuntament només ens promet hipotètiques solucions provisionals, però ni tan sols compleixen el que ens dieun. Com si no en tinguéssim prou amb el que ja movem d’ordinari, ara se’ns afegeix la situació pandèmica extraordinària amb la que es topa tothom i, a nosaltres en particular, aquesta “nova” situació logística.

Us demanem que tingueu el màxim de paciència possible sobre aquest particular. Farem tot el que estigui a les nostres mans per no interrompre cap acció social o cívica. Si us cal parlar d’alguna cosa amb urgència, truqueu-nos i ho mirarem d’arranjar el millor possible; mirem d’estar sempre a la vostra disposició. Encara que no aconseguim ser mereixedors d’ajuda municipal, no per això deixarem de fer la nostra tasca; el veïnat de la Creu Alta pot seguir comptant amb la seva Associació Veïnal: sempre hem trobat la manera de continuar treballant per al barri. AVLCA (Comunicat pdf)