Comunicat AV Esquerra de l’Eixample.- L’AVVEE ha reivindicat des de fa molts anys el conjunt d’equipaments (Institut, escola bressol, habitatges socials, centre de dia, zona enjardinada…) la realització dels quals començarà ben aviat a l’espai de “Germanetes”. En aquest sentit, la nostra associació no té res a veure amb les al·legacions que un grup del barri fa circular aquests dies, demanant la paralització de les obres i el manteniment del conjunt de l’espai com una “zona verda”.

Des de l‘AVVEE volem subratllar la urgència d’aquests equipaments per atendre les necessitats socials del barri i preservar la convivència del seu veïnatge. Urgència davant la demanda de places públiques d’ensenyament. Urgència pel que fa a l’atenció de la gent gran. I urgència també pel que fa a la necessitat de desenvolupar l’oferta d’habitatge social de lloguer, front la pressió especulativa immobiliària que està expulsant del barri veïnes i veïns amb rendes baixes.

Més que mai, per tant, el conjunt d’equipaments de Germanetes esdevé cabdal per cohesionar el barri i preservar els drets del seu veïnatge – començant pel dret de viure-hi, davant l’onada de “gentrificació” que va estenent-se per la ciutat. (Seguir llegint).