Comunicat FAVBadalona.- Respecte a la informació apareguda als mitjans de comunicació efectuada per la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya informant de la construcció d’un pont sobre el riu Besos per agilitzar el pas exclusiu d’autobusos per connectar el carril bus de Badalona cap a Barcelona així, com la construcció d’un carril central bus a la C-31.

La Federació d’associacions Veïnals de Badalona lamenta profundament que la Conselleria de Territori I Sostenibilitat de Catalunya enceti, unilateralment, hagi pres aquesta decisió sense comptar amb l’opinió dels veïns i veïnes de Badalona, que porten anys reclamant la transformació d’aquesta via de comunicació que fractura els nostres barris.

Aquesta Federació ha treballat molt intensament cercant propostes dirigides a la transformació d’aquesta autopista en una via amable, impulsant taules i comissions de treball diverses, tant amb els diferents Governs locals com amb la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
Recordem que vam impulsar des de l’any 2014 la Taula de treball i reflexió conjunta integrada per la FAVB, Gencat Territori i Urbanisme Ajuntament.

També, l’any 2015 ens vàrem reunir al CC de Can Cabanyes amb el Conseller de Territóri, Santi Vila i el seu equip i amb les AV de la ciutat per manifestar-li la nostre reivindicació envers la eliminació de la Autopista C-31, provocant per una banda Moció al Ple per cercar unitat d’acció amb totes les forces polítiques. I, per un altre, aconseguint a l’octubre d’aquell mateix any que Gencat Territori licités per 4M€ el lateral de la C-31 entre l’Av. President Companys fins a Coll i Pujol.

Al Maig de l’any 2016, fruit d’aquestes accions, el Parlament de Catalunya aprova el projecte per la transformació de la C-31 al seu pas per Badalona en
una “via amable” I, al 2017, tornem a informar del tema C31 al nou Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, manifestant-li els nostres objectius anteriorment citats, entre ells el tema de la transformació de la C-31.

Finalment l’any 2018, Gencat Territori presenta a Badalona els estudis preliminars del Pla Director Urbanístic (PDU) de la C-31 i a l’abril s’inicia la redacció del PDU per la transformació dela C-31 al seu pas per Badalona.

És per això que aquesta entitat veïnal vol manifestar el seu rebuig al nou plantejament proposat per la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya amb la publicació d’aquest nou projecte, demostrant una falta de respecte a les entitats veïnals que tant i tant han treballat per aquest tema, sempre sumant i mai d’una forma unilateral com és el cas.

Aquesta entitat veïnal continuarà impulsant un front comú per tal de reivindicar plegats la transformació de la C-31 com una via amable i mediambientalment sostenible, i no permetrem que després de tot el treball efectuat no es tingui en compte. Demanem als nostres representants polítics municipals una resposta clara, nítida i contundent davant d’aquest menyspreu provocat per aquesta acció unilateral del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, perquè és hora de pensar en Badalona i la seva gent. (Comunicat PDF)

La Junta
Badalona 17 de novembre 2021