Comunicat FAVSabadell.- . Tant per les notícies apareguda a la premsa com per les trucades telefòniques de Sr. Gabriel Fernández d’ERC de Sabadell als presidents de l’AV de Poblenou i de la FAVS, sembla que la reobertura del consultori de Poblenou és eminent, la qual cosa, si realment es produeix, significarà que el sentit comú s’ha imposat contra la desraó de la Conselleria de Salut, gràcies a la lluita veïnal i el suport institucional de tots els grups municipals (excepte ERC).

2. No obstant això, vam prendre la notícia amb reserves perquè al desembre de l’any 2020 van dir el mateix i al febrer de l’2021 el contrari. Així que, caldrà veure si hi ha reobertura (no concreten data) i si es durà a terme amb el mateix servei que existia abans de el tancament o amb un servei descafeïnat. Cal ser prudents a l’hora de valorar titulars i més en uns moments d’incertesa política total: ni sabem si es convocaran noves eleccions o es formarà Govern i, en aquest cas, qui es farà càrrec de la Conselleria de Salut.

3. En qualsevol cas, és inacceptable (excepte per als que tenen una concepció patrimonialista dels càrrecs públic) que la Sra. Vergés, en lloc d’informar directament a l’Ajuntament, despatxi amb el Grup Municipal d’ERC de Sabadell un tema en què ha donat l’esquena al veïnat i al Ple de l’Ajuntament.

4. Una conducta criticable que motiva la nostra protesta a la consellera Sra. Vergés, per utilitzar partidistamente seu càrrec i en lloc de traslladar les respostes al veïnat afectat i a l’Ajuntament de Sabadell (grups municipals, equip de Govern amb la alcaldessa al capdavant), ho fa amb el Grup Municipal del seu partit, a què, al seu torn, li cal reclamar-li certa lleialtat amb les decisions adoptades i el treball realitzat pel resta de grups municipals i més sensibilitat envers les reivindicacions veïnals. Tothom és lliure de reunir-se amb qui vulgui, però que respecte a un problema de ciutat sobre els quals existeix consens ciutadà i institucional, pretenguin arrogar la figura de mediador qui precisament van crear el problema, és grotesc. (Comunicat original en castellà, FAVSabadell)

Secretariat de la FAVSabadell, Sabadell, 9 d’abril de l’2021