
Convocatòria.- La Federació Comarcal del Baix Llobreat, en el marc del Fòrum Social del Baix Llobregat, convoca una manifestació el pròxim 29 de juny a les 18.30h en defensa de la sanitat pública sota el lema “La Salut és un dret”.
En l’actual situació de post pandèmia, calen recursos per continuar mantenint i oferint al ciutadà un sistema de qualitat i accessible per a tothom, i per recuperar la seva capacitat diagnòstica i de tractament, a fi de no agreujar les desigualtats als col·lectius més vulnerables.
Les organitzacions que conformen el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSBLL) com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, on participen CCOO, UGT, Federació Comarcal del Baix Llobrea, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat, convoquen una manifestació el dimecres, 29 de juny: El FSBLL s’adreça al Govern i als responsables sanitaris, una vegada més, perquè entomin amb caràcter urgent i prioritari l’Atenció Primària i Hospitalària com a serveis imprescindibles per a la població i per al sosteniment i permanència d’un sistema sanitari públic, universal i de qualitat, i reclama:
- Reobertura total dels CAP i Consultoris local.
- Recuperació efectiva de totes les visites presencials a criteri de la persona usuària.
- No a les barreres d’accés a les visites que agreugen la ja penosa bretxa digital que expulsa generacions de persones majors o sense mitjans o formació.
- Millora dels equipaments tecnològics per a comunicació telefònica i telemàtica per resoldre consultes administratives o de seguiment i criteri de la persona pacient i professional.
- Priorització de la Salut en els pressupostos públics, reactivar el sistema sanitari recuperar la confiança de la ciutadania, amb una dedicació del 25% del pressupost per als Equips d’Atenció Primària.
- Redimensionament dels Equips d’Atenció Primària en funció de la població a atendre, incloses les persones que viuen en residències.
- Agilització a tot el territori de l’atenció a la salut mental, rehabilitació, pediatria, ginecologia, podologia, .., actualment deficitàries.
- Recuperació de les urgències hospitalàries i de la capacitat diagnòstica i de tractament del sistema sanitari, a fi de no agreujar les desigualtats.
- Posada en marxa els Consells de Participació en cada Àrea Bàsica de Salut.
- Increment dels recursos humans, necessaris per a garantir una atenció de qualitat i acabar amb la precarietat laboral existent que asseguri unes condicions dignes actuals i futures. (Manifest pdf / Cartell )