Comunicat FAVT.– Fa uns dies TAIGUA, empresa municipal d’abastament d’aigua, ha enviat a tots els seus clients una carta informant que ja no es faria càrrec del cobrament del manteniment dels comptadors des de l’1 de gener, i que en tot cas es dirigissin a MINA per a qualsevol aclariment.

Doncs que ningú es dirigeixi en cap cas a MINA, s’han de dirigir a TAIGUA, que és la responsable i proveïdor de l’aigua a tots els efectes. Això vol dir, que han de rebre l’aigua en condicions i han de disposar del corresponent comptador, ja sigui de compra o de lloguer. I el manteniment d’aquest s’ha de fer amb un contracte amb TAIGUA a tots els efectes. I això és el que han de saber els veïns i veïnes.

Quan es va fer la municipalització del servei, volia dir de forma integral, i no ha mitges. TAIGUA té l’obligació de resoldrà i afrontar el tema dels comptadors i ha de ser aquesta qui ho resolgui d’una vegada. Després de tres anys, ja hauria d’estar més que resolt. EXIGIM doncs, que TAIGUA assumeixi aquest servei a tots els efectes i l’ofereixi a tots els seus clients

Per tant, que cap veí/veïna signi cap contracte amb MINA, ho han de fer amb TAIGUA, i dirigir-se a aquesta empresa, perquè els ho resolgui, i en cap cas es pot acceptar que defugi de les seves obligacions. Què DEMANIN la informació necessària a TAIGUA tot exigint una solució, que en cap cas, és derivar-ho a MINA.

I l’Ajuntament d’una vegada afronti el problema i apliqui solucions i doni els recursos suficients a TAIGUA per a exercir el millor servei i de forma integral, i els comptadors és part del servei. Per tant, si ha de reformar l’Ordenança per adequar-la, que ho faci i no perdi més temps. I d’una vegada, faci el Pla Director i el Pla de comptadors, que pot anar integrat al primer, o per la urgència, fer-lo específic de forma urgent.

El que no pot l’Ajuntament és defugir de les seves obligacions, i anar allargant els processos que només generen confusió als usuaris i usuàries del proveïment d’aigua. La municipalització va ser una bona decisió, però ara cal tancar-la de forma correcte, i donar compliment a tot el que comportava, i en aquest sentit no està fent la seva feina, on temes com el dels comptadors haurien d’estar més que resolts. I treure d’una vegada a Mina de tota aquesta equació, ja que només genera confusió del procés.

I en aquest sentit, la FAVT, l’Observatori de l’Aigua de Terrassa i l’AVV del Barri Segle XX, van celebrar una reunió per a valorar aquesta situació, i prendre les decisions corresponents per a exigir a l’Ajuntament de Terrassa, una solució urgent al problema dels comptadors, ja que la ciutadania afectada necessita respostes clares i sobretot solucions, que porten un retard de més de tres anys. Com altres aspectes que encara no s’han resolt i que son molt importants pel funcionament de TAIGUA i perquè aquesta tingui una estratègia clara cap a on anar durant els propers anys, com encara no disposar d’un Pla Director, ni d’un Pla de comptadors que només necessita modifica parcialment l’Ordenança.

Hi ha uns quants municipis que el tema dels comptadors l’han resolt, per tant, només cal aplicar el seu model.

Per tant, totes les tres parts van acordar una estratègia comuna, i sobretot, EXIGIR solucions d’una vegada sense més dilacions. També es va demanar una reunió urgent amb els responsables polítics, tècnics i la gerència de TAIGUA per a resoldrà aquest tema d’una vegada. (Comunicat PDF)

Febrer de 2022.