El 95% de la població de la ciutat de Barcelona està exposada a uns índexs anuals de contaminació de l’aire superiors als nivells de protecció de la salut1. Per aconseguir els nivells legals cal reduir un 30% el trànsit privat segons va establir el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018.

La Campanya “Menys Cotxes Més Salut” té com a objectiu demanar la implicació de la ciutadania per interpel·lar directament a l’Ajuntament de Barcelona perquè s’apliquin mesures efectives de reducció del trànsit privat com estan fent més de 230 ciutats europees amb resultats satisfactoris. La Plataforma ha presenta la campanya en roda de premsa aquest matí a les 11:30 hores, al Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Aquestes ciutats han demostrat que no n’hi ha prou amb tenir un bon transport públic. Cal dificultar la circulació dels vehicles privats aplicant un Peatge de Congestió i limitant l’accés als més contaminants, especialment els dièsel, amb excepcions com poden ser les persones amb mobilitat reduïda, transportistes o els serveis col·lectius com el taxi i els busos. Per potenciar el transport públic en superfície es necessita utilitzar l’espai públic que actualment està reservat pel cotxe (60-70% comptant els carrils de circulació i els aparcaments en superfície). La Campanya explica aquestes mesures i tracta de clarificar confusions generades per solucions que no són efectives, com per exemple la restricció als cotxes de més de 20 anys anunciada per la Generalitat per l’any 2019. (Seguir llegint).