Gran satisfacció per la qualitat dels aliments i alleujament per un mes. Aquesta va ser la percepció de moltes de les 250 famílies que van rebre les cistelles de productes frescos i ecològics  de la campanya de repartiment de lots alimentaris destinades a llars vulnerables de l’àrea metropolitana  de Barcelona (i Sabadell- impulsada per la CONFAVC en el marc de la campanya d’emergència social i sanitària “CuidemNosDesdelsBarris“.

Els lots alimentaris repartits durant la primera setmana de maig i destinats a les 250 famílies de 12 barris de Catalunya es van distribuir i gestionar des de les entitats veïnals,  i constaven de productes frescos per a l’alimentació d’un mes d’una família de quatre membres. Per a fer les cistelles es va escollir la producció de petites cooperatives i de la pagesia de proximitat organitzades entorn la campanya d’Abastiment Ecològic de les entitats d’economia social Pam a Pam i Arran de Terra, amb la gan tasca de distribució de l’Ecocentral que va arribar a les entitats veïnals pactades.

Era una cistella, que lluny dels productes secs habituals en els lots d’emergències alimentàries, estava curulla de productes frescos de producció agroecològica majoritàriament: 16 kg de verdures, 8 kg de fuites; una dotzena d’ous, diferents productes làctics com iogurts i formatges, i més de 4 kg de diferents tipus de carns ecològiques. També s’havia inclòs a la cistella 4 Kg de llegums i productes secs i una pastilla de sabó.

Aquests lots es van repartir entre les famílies vulnerables de Santa Coloma de Gramenet (a través de la Federació d’Associacions Veïnals de Santa Coloma de Gramenet, FAVGram); de L’Hospitalet – a través de les associacions de veïns i veïnes (AV) de Collblanc-Torrassa, i de Sant Josep-; de Viladecans (AV Grup Sant Jordi); de Badalona -AV Juan Valera i La Pau-; d’Esplugues (barri Can Vidalet); de Sant Joan Despí -AV les Planes i El Pi-; de Badia del Vallès -AV Badia del Vallès-; i de Sabadell -AV Arraona – Els Merinals i AV Can Puiggener.

Complint els Objectius de Desenvolupament Sostenible

A més de seguir amb la línia política de promoció de l’economia social i solidària, la campanya també respon molt a tres dels Objectius de Deseenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 fixada per la ONU i ratificada pels seus països membres, per a avançar amb la sostenibilitat del futur de les ciutats. Objectius sempre treballats des del moviment veïnal i que són: fam zero (2n objectiu); producció i consum responsable (objectiu 12), i treball decent (objectiu 8).

La compra d’aquests 250 lots és una realitat que s’ha pogut concretar gràcies a la donació que la Fundació Agbar i d’Aigües de Barcelona  ha fet a la CONFAVC – a través de la seva Fundació–  i que respon a les línies estratègiques de col·laboració d’aquesta Fundació amb les entitats socials que “treballen a peu de carrer” amb les emergències socials.