Salta al contingut

Arxivada la denúncia per delicte d’odi del porter de Sabadell interposada per la federació local

Arxivada la denúncia per delicte d’odi del porter de Sabadell interposada per la federació local

Arxivada la denúncia per delicte d’odi del porter de Sabadell interposada per la federació local

Comparteix

Comunicat de la FAVSabadell, Sabadell 28 de juliol de 2026 .- La Federació d’Associacions Veïnals de Sabadell (FAVSabadell) vol fer pública la seva valoració sobre la interlocutòria dictada el 20 de juliol de 2026 pel jutjat d’instrucció núm. 2 de Sabadell (Diligències Prèvies 833/2026), mitjançant el qual es decreta el sobreseïment provisional de la denúncia presentada el passat 22 de juny pel president de lentitat.

La denúncia instava el jutjat de guàrdia a analitzar si els fets esdevinguts durant la celebració de l’ascens del CE Sabadell al balcó de l’Ajuntament- on es va incitar a la multitud a proferir insults contra el president del Govern, Pedro Sánchez- podien ser constitutius d’un delicte d’odi tipificat a l’article 510 del Codi penal.

La interlocutòria del Jutjat d’Instrucció núm. 2 acorda el sobreseïment provisional fonamentant-se en les següents claus jurídiques:

1. Reconeixement de la improcedència dels fets: La interlocutòria qualifica l’actitud del jugador com a «inadequada i incorrecta», reconeixent que va existir una mecànica discursiva que va propiciar un escenari d?insults en un acte públic.

2. Inexistència de delicte d’odi: El jutge conclou que la conducta no encaixa en el tipus penal de larticle 510 CP. Considera que la incitació a l’insult no es va fer per motius de discriminació o animadversió cap a un col·lectiu per raó de ideologia, raça o condició protegida, sinó com una ofensa o «sàtira» a una figura pública.

3. Límits de la llibertat dexpressió i càrrecs públics: La resolució recorda la doctrina del Tribunal Constitucional i del TEDH, assenyalant que les figures públiques i polítics estan sotmesos a un major marge de crítica i que la llibertat de expressió empara fins i tot expressions que «ofenen o importunen».

4. Absència de prossecució d’ofici: En no concórrer els elements objectius del delicte d’odi ni d’un altre delicte públic o semipúblic, no escau la continuació de les actuacions judicials

Des de la junta directiva es valora positivament el pas fet, ja que s’ha complert l’objectiu de la denúncia: que era instar que la justícia es pronunciara sobre uns fets per si poguessin ser constitutius d’un delicte d’odi. Un cop dictada la interlocutòria, la FAVSabadell acata la decisió judicial (discrepant d’algunes de les seves interpretacions) i manifesta que no presentarà recurs sobre això. (Comunicat pdf)

 

Sabadell, 22 de julio de 2026.

Configuració de cookies